خرید مستقیم از ترکیه برای تهیه چادر مسافرتی احتیاج به دانستن چندین نکته دارد تا بتوانید بهترین و کاربردی ترین چادر را تهیه کنید در اولین قدم شما باید به بودجه خود توجه کنید اینکه تا سقف چه قدر می توانید برای خرید چادر هزینه کنید  در قدم بعدی باید به گنجایش چادر توجه کنید اینکه چه میزان فضا احتیاج دارید یا معمولا با چه تعدادی به مسافرت و کمپ می روید. ولی به صورت کلی وقتی از گنجایش چادر مسافرتی صحبت می کنیم به ازای هر نفرتنها برای یک کیسه خواب فضا موجود است. یعنی برای چادری به گنجایش دونفر تنها برای دو کیسه خواب فضا دارد و دیگر فضایی برای قرار دادن وسیله ندارد. پس اگر فضای بیشتری برای راحتی نیاز دارید برای مثال برای دونفر چادر چهار نفره تهیه کنید.

نکته های مهم برای خرید چادر مسافرتی:

  1. نوع چادر: انواع مختلفی در بین چادرها وجود دارند که شما متناسب با استفاده و آب وهوای طبیعتی که می روید باید در انتخاب آن تصمیم بگیرید. اما معمول آن ها چادرهای مثلثی شکل هستند که با چند حرکت ساده به صورت حلقه جمع می شوند و در کیف حمل خود قرار میگیرند. انواع دیگری نیز وجود دارد که مفتول های نگهدارنده چادر از هم جدا می شوند که ما نمونه آلومینیومی آن را پیشنهاد می کنیم زیرا با دوام تر از نمونه فایبر گلاس هستند.
  2. حلقه نگه دارنده: وجود حلقه های در کناره های چادر برای نگهداشتن چادر و کمک به ثبات آن در هنگام باد و بوران است.
  3. دارای کفپوش ضد آب: وجود کف پوش ضد آب و لایه ضخیم بسیار مهم است چون کافی است زمین نمناک باشد یا بارندگی شود و ماندن در چادر را برای شما غیر ممکن می کند.
  4. وزن چادر و طریقه جمع شدن آن: در نظر بگیرید که شما برای رفتن به طبیعت مورد نظر با خودرو می روید یا به صورت پیاده روی و گردش گری؟در این صورت توجه به وزن چادر بسیار مهم است.
  5. داشتن توری: وجود توری در پنجره و سقف چادر ضروری است چون شما احتیاج به تهویه هوا دارید بدون اینکه نگران ورود حشرات موزی به داخل چادر باشید.
  6. دوخت وکیفیت: کیفیت بالا و دوخت دولایه در درز های چادر باعث می شود که دوام بیشتری داشته باشد و هنگام بارندگی در محیط باز دچار آبگرفتگی داخل چادر نشوید. با خرید کالا از ترکیه قطعا چادر شما از این ویژگی و سایر نکاتی که گفتیم برخوردار است و شما می توانید با هر بودجه و توانی یک چادر مسافرتی مرغوب تهیه کنید.