اگر قصد خرید کالا از ترکیه را دارید باید بدانید عدم وجود برخی وسایل منزل از ضرورت ها و کم و کاستی های زندگی محسوب نمی شود اما وجودشان باعث نظم و آسایش زیادی می شود که هزینه ای که برای آن می پردازیم اصطلاحا به چشم نمی آید. روغن دان دقیقا از همین محصولات است. خانم های که به تمیزی و نظم آشپزخانه اهمیت می دهند قطعا ضرورت استفاده از روغن دان را درک می کنند. چرا که بارها زمان صرف تمیز کردن چکه های روغن بعد از آشپزی کرده اند و یا مقدار باقی مانده زیادی روغن کف ظرف غذا مانده. برای صرفه جویی در زمان و صرف هزینه برای خرید روغن و همچنین سلامت خود در استفاده کم از روغن باید از ظرف های مخصوص روغن استفاده کنید این ظرف های که روغن دان نام دارند باید دارای چند ویژگی باشند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

ویژگی ظرف های روغن دان:

ظرف های روغن دان اشکال و جنس مختلفی دارد که اغلب از شیشه های نشکن و فلزی هستند. و گاها به صورت یک ظرف دارای مجرای لوله ای شکل هستند و در بدنه آن ها درجه بندی برای میزان روغن مصرفی وجود دارد. همچنین شکل دیگر  آن دارای بدنه شیشه ای و یا فلزی است که دارای اسپری می باشد و با هر بار فشردن کلاهک آن مقدار مشخصی روغن کف ظرف خود اسپری می کنید.

شما متناسب با سلیقه و راحتی خود در استفاده از روغن دان انتخاب می کنید که چه نوع آن را تهیه کنید. اما نکته مهم در خرید روغن دان ها جنس خوب ومرغوب محصول است چرا که استفاده از این محصول به صورت مکرر در طول روز است و متریال بی کیفیت در این محصول باعث پایین آمدن طول عمر آن می شود بنابراین در خرید مستقیم از ترکیه از برند های معروف ترکیه خرید خود را انجام دهید و دیگر در طول آشپزی نگران مشکلات پیرامون روغن مثل لکه های روغن تا میزان مصرف آن نباشید.